לפעמים נדמה שהמצוות כופות עלינו חוקים שמגבילים בכל תחום את צעדנו, נדמה שהמצוות מייצרות מצב חונק בו האדם לא יכול לעשות מה שהוא רוצה. לאמיתו של דבר זה בדיוק להפך, התורה והמצוות מחזקות אצל האדם את המודעות לרוחניות ולנשמה שבו, ובכך מאפשרות לו לזהות בהדרגה את המימדים הרוחניים שבו ולהזדהות רעיונות עמוקים שחבויים בו.
קראו עודמהו הדבר שהופך אותנו לאנשים חופשיים, משוחררים , חיים באמת, נאמנים לאמיתות פנימיות? הדבר הזה הוא עמדה שאנו באים איתה אל החיים , איזו תפיסת מציאות פנימית, שנקראת בלשון של חז"ל 'דעת'.
קראו עודאלוהים הוא הרי מעל ומעבר לכל תיאור ולכל הגדרה, וחז"ל קבעו ש"אין מחשבה תופסת אותו כלל" אם כן כיצד בכלל אפשר להתייחס אליו?
קראו עודתורת הסוד מספרת, שבתחילה הא-לוהות הופיעה בצורה כל כך טוטאלית עד שלא היה מקום לשום דבר מלבדה, במצב זה, כל בריאה היתה מתבטלת מיד בא-לוהות הפשוטה. בשביל לברוא עולם, צמצם הבורא את הופעותיו, על ידי כך הוא השאיר, כביכול, חלל פנוי ממנו. לתוך חלל זה חזרו ההארות המצומצמות מהן נברא העולם. הצמצום, אמנם הסתיר חלק מהארה הא-לוהית שהייתה מצויה קודם לכן, אך בכל זאת מה שנשאר ההוא הופעה של הא-לוהות עצמה.
קראו עודאף שאלוהים מסתתר, הוא נמצא בכל, לכן הוא נמצא גם בתוך ליבך.
קראו עודא-לוהים נתן את התורה ובה הוא תיאר את עצמו, בתורה נכתב למשל שא-לוהים הוא רחום וחנון ארך אפיים ורב חסד ואמת . מתוך אמון מלא בנותן התורה ברור לנו שהגילויים שהוא הציג בהם את עצמו הם האופן המרכזי דרכו עלינו להתייחס אליו.
קראו עודאנו רגילים לראות את א-לוהים במערכת יחסים של כח והכנעה, בתנ"ך נמצאים למכביר תיאורים שתומכים ביחס שכזה, ואולם תיאורים אלו מציגים רק חלק מהתמונה.
קראו עודאנו רוצים להתקרב ולא להתרחק, אבל בפועל אנחנו לא ממש יודעים איך. קירבה ורחוק אינם מושגים רוחניים, יש לנו יכולת להשפיע על הזמנים בהם אנו מרגישים קרובים או רחוקים. בשלב ראשון עלינו להכיר את עצמנו, לשים לב ולדעת מה גורם לי להתקרב ומה גורם לי להתרחק.
קראו עודאמרתם בבוקר "ותחזנה ענינו בשובך לציון"? יש לי חדשות בשבילכם: הוא שב.
קראו עודלמה יש בתורה תארי גוף לא-לוהים?
קראו עוד